Werkveld

IMG_2932Wie zijn wij?

Wij zijn Willem & Yvette Seinen en door God geroepen om in Brazilië onder de straatkinderen te werken.
Na jaren van voorbereiding zijn wij, in juli 2016 naar Brazilië verhuisd, om Zijn roeping te beantwoorden.

Willem:
Ik heb mijn opleiding genoten in de ICT sector.
De laatste jaren in Nederland heb ik gewerkt voor de gemeente Den Haag als Controlroom medewerker.
Jaren lang heb ik zeer intensief de Braziliaanse sport Capoeira beoefend en om meer van de sport en de cultuur mee te krijgen ging  hiervoor 13 jaar geleden naar Brazilië. In mijn tijd daar zag ik de nood onder de straatkinderen. Het liefst had ik een stapel vliegtuigtickets gekocht en een groep kinderen meegenomen naar Nederland. Maar ja… zo werkt het niet in deze wereld.
Op dat moment nam ik mij voor om deze nood te beantwoorden.
Zo’n 4 jaar later kwam ik een vrouw tegen met dezelfde roeping op haar hart en zij werd mijn vrouw.
God bracht ons samen en bereidde de weg verder voort.

Yvette:
Ik heb de opleiding SPW gevolgd met als reden te leren werken met kinderen met een moeilijk verleden, kinderen die (tijdelijk) niet thuis kunnen wonen en opgevangen worden in een kindertehuis.
Jaren geleden, toen ik 9 jaar was, kwam er een zendingsechtpaar bij mij op de basisschool om over hun werk onder straatkinderen in Brazilië te vertellen. Op dat moment wist ik dat God mij riep om ‘later als ik groot zou zijn’ zendeling te worden en Zijn liefde te tonen aan de straatkinderen in dit voor mij toen nog onbekende land, Brazilië.

Wij:
Nu wonen wij bijna drie jaar in Brazilië.
Onze twee oudste meisjes gingen met ons mee vanuit het koude Nederland, naar het tropische Brazilië. Onze jongste is hier geboren, zij is zowel een echte Braziliaanse als een echte Nederlandse – twee culturen die samengevoegd zijn.
Zo zal onze Nederlandse manier van leven samensmelten met de Braziliaanse manier en houden onze harten steeds meer van dit land, deze cultuur en deze mensen.

Ons leven hier is een prachtig en soms ook verdrietig en moeilijk avontuur met God waarin we steeds een stap in geloof doen. We leven in afhankelijkheid van God en vertrouwen op Zijn liefde en leiding.

––––––––––––––––†––––––––––––––––

Juli 2016, begon ons avontuur.
Wij verhuisden van Nederland naar Brazilië en werken nu als staflid bij JOCUM Recife(Jeugd met een Opdracht). We werken onder de straatkinderen en in een tehuis voor jongens die niet op straat willen blijven wonen, maar ook (nog) niet thuis kunnen wonen.
In onze tijd hier bij Jocum Recife leren we.
We leren meer van de cultuur.
We leren meer van de Braziliaanse wetten.
We leren meer de taal.

In 2020, een nieuw avontuur?
We hebben afgelopen januari de stad Fortaleza verkend.
Hier willen wij vanuit Stichting Triomfator een terrein kopen en een tehuis oprichten. Niet “gewoon” voor de straatkinderen, want deze blijken hier niet meer te zijn. De straatkinderen leven niet meer op straat zoals jaren gelden, maar zijn allemaal geronseld door de bendes die de sloppenwijken hebben overgenomen.

Ons doel is deze kinderen vrij te krijgen van een leven in de criminaliteit en de drugs, van een leven vol geweld, bedreigingen en dood.
Ons doel is deze kinderen een leven van betekenis te geven, een toekomstperspectief en hoop.
Want… God heeft niet een leven van vernietiging voor deze kinderen weggelegd, maar een leven van liefde, een leven vol van Zijn liefde.